קורס נאמני בטיחות

avizemer 04/08/2019

קורס נאמן בטיחות

חוק ארגון הפיקוח על העבודה התשי"ד 1954 קובע כי בכל מפעל בו עובדים מעל 25 עובדים תהיה ועדת בטיחות, אשר תהיה מורכבת מנציגי מעביד ומנציגי עובדים, אשר הינם נאמני בטיחות.

תקנות ארגון הפיקוח על העבודה (מסירת מידע והדרכת עובדים) התשנ"ט 1999 קובעות כי הכשרת נאמני הבטיחות וחברי ועדת הבטיחות תינתן על ידי מוסד אשר אישור לכך התקבל על ידי מפקח עבודה ראשי.

מטרות קורס נאמני בטיחות

להקנות ידע בסיסי בנושאי בטיחות, הסמכת נאמן בטיחות לשמש כנאמן בטיחות מחלקתי בכפוף לממונה הבטיחות.

בנוסף, להקנות את הידע הדרוש למשתתפים להיות שותפים פעילים בתהליך בחירת פתרונות הולמים למקומות העבודה בהתאם לצרכים ולנתונים הספציפיים, וכן לתחזוקתם השוטפת.

קהל יעד

עובדים מקצועיים ומנהלי מחלקות, חברי וועדת בטיחות ועובדים המייצגים מחלקות בארגון.

נושאים נלמדים:

  • מבוא ומושגי יסוד בבטיחות.
  • פקודת הבטיחות בעבודה.
  • חוק ארגון הפיקוח על העבודה.
  • מהות האש ומניעת דלקות.
  • וועדת בטיחות.
  • ציוד מגן אישי.
  • גידור ומיגון מכונות.
  • עבודה בגובה ומקום מוקף.
  • עזרה ראשונה.
  • כל יד פשוטים וממונעים.

מידע נוסף בנושא

מי הם נאמני בטיחות במקום העבודה? ומה תפקידם?

בשנים האחרונות מדינת ישראל חוותה שורה ארוכה ומצערת של אירועים בטיחותיים מסכני חיים, אשר לא אחת נסתיימו במצב שבו אנשי צוות בתחום הבנייה מצאו את מותם המצער באתרי הבנייה או במפעלים השונים. מתוך רצון לצמצם עד כמה שאפשר את הפגיעה באנשי עולם העבודה והתעשייה, מדינת ישראל יצרה כמה וכמה חוקים ותקנות המחייבים את כל מי שעוסק בתחום העבודות הפיזיות, ובכללם גם החובה למנות נאמני בטיחות בכל מפעל או מקום עבודה מסכן חיים כפי שמגדיר החוק. נאמני הבטיחות הם אנשי צוות מתוך מניין אנשי הצוות בחברה שלכם, אשר עוברים הכשרה מקצועית מיוחדת על מנת להבין את דרישות החוק לבטיחות וגהות, ויכולים להביא את התוצרים שלהם לידי ביטוי על הצד הכי טוב בתוך מקום העבודה שלכם – כאשר בשנה האחרונה חלה חובה להכשיר את כל חברי ועדת בטיחות בקורס נאמני בטיחות.

נאמנים יכולים להפוך לסמן הימני בכל מה שנוגע לעבודה בטיחותית ולשגרת פעילות על פי כל החוקים והתקנות, כך שהם הופכים בין רגע לנכס הכי חשוב של הארגון שלכם. זו היא לא רק חובה חוקית, אלא גם פעילות שאתם רוצים לעודד מבחינה מוסרית בקרב כל אנשי הצוות שלכם. נאמני הבטיחות הינם העיניים של המנהלים בשטח.

 

קורס נאמני בטיחות בעבודה

הסביבה שבה אנחנו עובדים, היא המקום שבו מרבית האנשים מבלים את זמנם במהלך שעות היממה והערות. זו היא גם הסביבה שבה אנחנו נמצאים הכי חשופים ופגיעים לתקלות או בעיות, אשר מסוגלות לפגוע במצב הבריאותי והפיזי שלנו בין רגע. אתם כמעט ולא צריכים לעשות שום פעולה, בשביל למצוא את עצמכם נפצעים או נפגעים בתוך מרחב העבודה שלכם. וזוהי בדיוק הסיבה שבגללה בשנים האחרונות אנחנו נדרשים לבצע מגוון רחב של פעולות, כולל מינוי של נאמני בטיחות, בשביל לאפשר סביבת עבודה בטוחה. בעזרת אנשי הצוות המקצועי של חברת אשר אביזמר בטיחות לעד בע"מ, אתם יכולים למנות בראש שקט את נאמני הבטיחות ולהבטיח שסביבת העבודה של אנשי הצוות שלכם תהיה הסביבה הכי בטוחה שיש. זאת כמובן בביצוע קורס נאמני בטיחות.

נאמני בטיחות בעבודה – האנשים ששומרים עליכם בטוחים, בכל זמן ובכל מקום     

החשיבות של נאמני בטיחות בתוך צוות עובדים מקצועי, היא היכולת לספק ייעוץ אמין ומהימן, לכל אדם שעובד בצוות. ולכן אתם רוצים להשקיע את כל המאמצים, בשביל למנות אנשי מקצוע בעלי יכולות וכישורים מיוחדים – ולהעביר אותם הכשרה אצל אנשי הצוות המקצועי של החברה אשר אביזמר בטיחות לעד בע"מ. אנחנו כבר נבטיח שהנאמנים שלכם ימלאו את משימתם כהלכה וישמרו על הצוות.

קורס נאמן בטיחות

תאונות עבודה הן לא גזירת גורל, ואין שום סיבה שגם העסק או המפעל שלכם ייכנס לסטטיסטיקה המצערת. נאמנים שעברו הכשרה טובה ויש מעליהם פיקוח מקצועים, יעזרו לכם ולבית העסק שלכם להימנע מתאונות ואסונות. אתם צריכים חברה מקצועית שתעמוד מאחורי מערכי הבטיחות שלכם ובמילים אחרות, אתם צריכים את "אשר אביזמר – בטיחות לעד בע"מ" בשביל שהעסק, האתר או כל מקום אחר עליו אתם אחראיים יהיה בטוח.  למה לבחור דווקא בנו? בעיקר בגלל הניסיון הרב בהכשרה של מאות נאמני בטיחות ברמת ההדרכה הגבוהה ביותר. 

נאמן בטיחות

למה צריך בכלל נאמני בטיחות במקום עבודה? הם אמורים להיות יד ימינו של ממונה הבטיחות, ובעיקר להיות העיניים בכל מה שנוגע לבטיחות המקום. בין אם זה אתר בנייה, מפעל, מוסד כלשהוא או כל מקום אחר, סביר להניח שיש בו מפגעים בטיחותיים כאלה ואחרים אשר יכולים לגרום לאסונות או לנזקים כלכליים, וצריך שיהיו אנשים מקצועיים ואחראיים שיבחנו את הסיכונים, ידווחו עליהם, יעזרו ליישם את תקנות הבטיחות השונות, יבדקו את הכלים השונים ואת האמצעים הקיימים האם הם עומדים בתקני הבטיחות, ובסופו של דבר ימנעו את התאונה הבאה.

קורס נאמני בטיחות

בכל אתר בנייה, מפעל כמו גם בכל מקום עבודה שעומד בקריטריונים שונים צריכים להיות נאמני בטיחות. נאמני הבטיחות הם אלו שסורקים את מתחם העבודה, הם גם אלו שמדווחים על מפגעים בטיחותיים כאלה ואחרים, עובדים מול ממונה הבטיחות ובאופן כללי חיוניים לכל עסק מתפקד שעומד בחוק במדינת ישראל. לצערנו קורות לא מעט תאונות עבודה במקומות שונים, שלעיתים קרובות מידיי מובילות לפציעות של עוברים ושבים או של העובדים במקום, ויש צורך תמידי בפקיחת עיניים וערנות. על מנת להיות נאמן ביטחון יידע מקצועי וניסיון, ולכן הנאמנים יקבלו הכשרה טובה מממונה הביטחון שצבר את הניסיון הדרוש ויוכל להדריך את הנאמנים במקום העבודה איך לבצע את עבודתם על הצד הטוב ביותר.

שמירה על הבטיחות היא ערך חשוב בכל ארגון

למעשה הערך החשוב ביותר. אם אדם מגיע בבוקר למקום העבודה, ולא חוזר הביתה בסוף יום העבודה בגלל שנפגע בתאונה תוך כדי מילוי תפקידו, אין שום ערך לכל העשייה. על-מנת להעלות את רמת הבטיחות למקסימום, נקבע כי במקומות עבודה שיש בהם לפחות 25 עובדים ימונה אחד מהם לתפקיד נאמן בטיחות. אופציה נוספת היא מינוי איש מקצוע חיצוני. לנאמן הבטיחות אחריות עצומה, מפני שהוא זה שמופקד בפועל על נושא הבטיחות והגהות. למעשה, על-מנת שיוכל למלא נאמנה את חובתו, הוא עשוי לקבל הקלות במילוי תפקידו הרגיל בארגון. בכל מקרה נדרשת הכשרה מקיפה, ועל כן חברת אשר אביזמר בטיחות לעד מציעה קורס נאמן בטיחות – בהתאם לכל התקנות העדכניות ובסטנדרטים הגבוהים שמאפיינים את כל שירותי החברה.

היכולות שמאפיינות את הבוגרים של קורס נאמן בטיחות

* זיהוי נקודות תורפה וליקויים – נאמן הבטיחות אמון על איתור נקודות כשל אפשריות וליקויים בנהלי עבודה, בציוד, בתנאי אחסון של חומרים מסוכנים ועוד. כחלק מכך ישנה לכל נאמן הסמכות לדרוש מסמכים ודוחות רלוונטיים על-מנת לעיין בהם ולהפיק תובנות מהתכנים שבהם.

* העברת הדרכות לעובדים ולעובדות – במסגרת החובה להעלות את רמת הבטיחות הארגון למקסימום, הנאמן מופקד על העברת ידע רלוונטי לכל העובדים והעובדות.

* התנהלות מיטבית מול המנהלים והבעלים – נאמני בטיחות מביאים לידיעת המנהלים והבעלים כל ליקוי שהתגלה וכל בעיה שמחייבת פתרון. בהקשר זה כדאי לדעת שהחוק מספק הגנה לנאמני בטיחות: למעסיק אסור להתנכל לנאמן מפני שהוא מתריע על פגמים וכשלים, או בשל כל סיבה אחרת הקשורה למילוי תפקיד הנאמן.

קורס מקיף ואפקטיבי במיוחד

חשוב לציין כי מינוי נאמן בטיחות הוא לא רק חובה על-פי תקנות ארגון הפיקוח על העבודה (ממונים על הבטיחות), אלא גם אינטרס מובהק של כל בעל או בעל עסק. בהתאם האינטרס הוא גם שהאנשים שממלאים תפקיד זה יעברו קורס נאמן בטיחות איכותי במיוחד, כך שיקבלו את כל הידע והכלים הנחוצים להם. הקורס של חברת אשר אביזמר בטיחות לעד מועבר ע"י מומחים בעלי ניסיון רב מאוד, ובהתאם הוא אפקטיבי במיוחד.

לקבלת ההצעה הטובה ביותר מלאו את הפרטים הבאים

    קידום אתרים מקצועי בניית אתרים